Strona www – Twoja mocna wizytówka w świecie online czy niepotrzebny wydatek?

Ilość odwiedzin: 354

Żyjemy w dobie internetu i teraz wiedzę możesz śmiało zdobywać przez internet. Nie musisz wydawać olbrzymich pieniędzy na edukację za granicą lub czasu na dodatkowe studia z zakresu biznesu (oczywiście możesz jeśli Cię na to stać, masz czas i chcesz w taki sposób zdobywać wiedzę to super!). Jak się jednak okazuje, w sieci nie tak łatwo znaleźć kurs on-line z tematu, który akurat Ciebie interesuje. To jednak pokazuje, jak duży jest potencjał na tym rynku! Swoją wiedzę możesz śmiało przerobić na kurs i sprzedawać w internecie nie wychodząc nawet z domu. Ba! Twoi kursanci będą mogli uczyć się w dowolnie wybranym czasie przez siebie, nie musząc pokonywać setek kilometrów na salę szkoleniową. Ty będziesz za to mogła cieszyć się świetnym zarobkiem i skupić na nowych projektach.

Ale zanim będzie tak pięknie i kolorowo, czeka Cię całkiem ciekawa (i rozwijająca!) droga do przebycia. Wymagać ona będzie poświęceń, ogromu pracy, zaangażowania i odwagi. Nie ma jednej, cennej pigułki na sukces, która podziała na wszystkich jednakowo. Będziesz musiała (chciała) dalej się rozwijać i szukać własnych sposobów na siebie i swój biznes.

Wspólne elementy biznesu online

Znajdzie się kilka elementów wspólnych dla każdego biznesu on-line, od których powinnaś zacząć.

I. Strona www i kreacja graficzna – domyślam się, że możesz nie być programistką lub graficzką i samo hasło „budowanie strony” czy „logo” wywołuje u Ciebie automatyczne skojarzenia z outsorcingiem. U mnie też tak było. Moja pierwsza strona i logo firmy, które zlecałam, kosztowało mnie 5000zł. Prowadziłam kiedyś prelekcję na babskiej konferencji z zarządzania budżetem domowym i gdy zadałam pytanie dotyczące powodu, dla którego panie nie otwierają swojego biznesu, to najczęściej pojawiającą się odpowiedzią był właśnie brak budżetu. Tworząc projekt „LadyBOSSka” stwierdziłam, że skoro mam Ci pokazywać meandry marketingu, to pokażę również w jaki sposób jak najmniejszym kosztem wystartować. Oprócz korzyści finansowych przyniesie to Tobie również kolejną, bardzo ważną zaletę – własny rozwój. Nabędziesz dodatkowych kompetencji, które bardzo przydadzą Ci się zwłaszcza w początkowym etapie kreowania własnej marki. Wszystko będziesz mogła zrobić sama.

Myśląc o stworzeniu swojej strony www musisz wiedzieć, że możesz użyć gotowych szablonów specjalnie przygotowanych pod system WordPress (wordpress.org) – jest to najbardziej popularna i praktyczna forma tworzenia stron internetowych – zarówno do tworzenia prostych stron blogowych, jak i bardziej zaawansowanych sklepów www. Dodatkowo panel do zarządzania stroną jest dość intuicyjny i prosty w obsłudze a co najważniejsze – zupełnie darmowy. Aby móc zainstalować taki system  potrzebujesz domenę oraz hosting. Na rynku jest wielu hostingodawców i warto porównać ich usługi. To, na co musisz zwrócić uwagę to fakt, jaki jest koszt utrzymania hostingu oraz domeny po roku czasu. Częstą praktyką jest to, że w pierwszym roku płacisz np. 1,23zł a w następnym koszt ten wrasta nawet o kilkaset złotych! Dlatego warto, abyś to sprawdziła zanim dokonasz zakupu. Ja przetestowałam już kilka firm, ale do projektu wybrałam firmę LH. Jeśli chcesz skorzystać ze specjalnej zniżki na początek, to mam dla Ciebie 20% rabatu na wszystkie usługi w firmie LH >>TUTAJ<<

Jeśli chodzi o domenę, to musisz zdecydować się na nazwę. Najlepiej, żeby nie była zbyt długa i kojarzyła się z Tobą. Jeśli budujesz markę osobistą, to najlepszym rozwiązaniem będzie po prostu imię i nazwisko. Ja spędziłam 3 dni wymyślając nazwę nie mając i tak pewności, czy to dobry wybór 😉 Pamiętaj, że nazwę możesz zawsze zmienić, najważniejsze to działać! Najlepiej będzie, jak tą samą nazwę wykorzystasz również w mediach społecznościowych – zdecydowanie łatwiej będzie Cię można znaleźć.

OK, masz już hosting, domenę i zainstalowałaś WordPressa (w LH zrobią to bezpłatnie za Ciebie!). Ale w jaki sposób stworzyć taką piękną stronę? 

Sprawdzone narzędzia do tworzenia stron www:

Zdradzę Ci kilka narzędzi, które sprawią, że śmiało będziesz mogła sobie wpisać w CV dodatkowe umiejętności techniczne 😉

  1. Themeforest.net – na tej stronie znajdziesz tysiące gotowych szablonów do zainstalowania. Większość z nich jest płatna – 19$-50$. Jednak na stronie głównej raz w miesiącu firma oddaje jeden szablon do komercyjnego wykorzystania bezpłatnie. Znajdziesz tam również gotowe szablony do tworzenia logo, prezentacji, video, zdjęć, wizytówek i wiele, wiele innych opcji (jednak dodatkowo płatnych). Są tam również tutoriale jak korzystać z WP (WordPressa). Twórcy szablonów zazwyczaj udostępniają materiały video jak zainstalować szablon oraz w jaki sposób zmodyfikować go pod siebie.
  2. Visual Composer – jest to wtyczka do WordPressa, która pozwala na budowanie strony internetowej bez korzystania z szablonów. Dodajesz tzw. bloczki i możesz stworzyć stronę jaka Ci się podoba. Na stronie znajdziesz samouczki, które pozwolą CI to zrobić sprawnie. Podstawowa wersja jest zupełnie bezpłatna.
  3. Elementor – to również wtyczka do WP działająca na zasadzie „drag and drop” (złap i upuść). Przenosisz interesujący Ciebie moduł klikając myszką i możesz go dowolnie edytować. Na stronie również znajdziesz tutoriale jak zainstalować i korzystać z tego programu. Podobnie jak w przypadku Visuala, wersja podstawowa jest bezpłatna.

Szczerze zachęcam Cię do stworzenia swojej własnej strony sama. Jeśli chcesz poszerzyć swoją wiedzę w tym temacie, to odsyłam Cię do książki, z której sama korzystałam przy tworzeniu mojej strony www – „Bądź online” Oli Gościniak. Książka pokierowała mnie krok po kroku, uczulając na wiele kwestii o których nie miałam pojęcia. Chociaż stronę finalnie zleciłam zewnętrznej agencji a sam proces tworzenia nie był na początku łatwy, to wiele się nauczyłam i jestem z tego dumna.

II. Logo i kreacje graficzne – logo „LadyBOSSka” powstało w programie Canva. Korzystasz z wielu gotowych szablonów, na których wprowadzać możesz swoją nazwę. Tak jak powyższe, jego podstawa wersja jest darmowa. Jednak aby w pełni wykorzystać możliwości Canvy, warto skorzystać z miesięcznego okresu próbnego, który pozwoli na przetestowanie wszystkich funkcjonalności. Jeśli dobrze zaplanujesz swoją pracę, to w

ciągu tego miesiąca stworzysz logo i potrzebne Ci materiały (np. prezentację, cover do Facebooka czy okładkę do e-booka) korzystając z tego graficznego narzędzia zupełnie za darmo! Jeśli jednak wolałabyś oddać ten motyw w ręcę profesjonalistki, to polecam Ci współpracę z Olą Stolarską – www.gr8studio.com, gdzie na hasło ladybosska10 otrzymasz 10% rabatu na swoje logo. Naprawdę warto, abyś poprosiła Olę o wycenę!

III. Prezent + lista. Kolejny krok za Tobą. Twoja strona nabiera rumieńców i za chwilę dowie się o niej reszta świata. Warto, abyś wykorzystała ten fakt budując swoją listę mailingową.

Moim prezentem w zamian za zapis na listę jest ebook „Zacznij TERAZ!”, w którym dzielę się wiedzą jak krok po kroku zaplanować swój biznes online. Jeśli nie czujesz się dobrze w takiej formie, możesz nagrać video z poradą, przygotować checklistę dla odbiorców, voucher na bezpłatną konsultację lub rabat na Twoje usługi.

Gdy prezent będzie gotowy, wystarczy go podpiąć na stronę. Jak to zrobić? W najprostszej formie – przesyłając go na e-mail. Musisz stworzyć szablon do zapisu na newsletter (zrobisz go we wszystkich trzech programach opisanych powyżej) i podpiąć bazę, która zbierze te adresy i pozwoli wysyłać do nich newslettery. Do bezpłatnych programów tego typu zaliczyć można MailChimp’a. Większość baz jest jednak płatna, ale za tym idzie również wiele korzyści – Twoje newslettery nie trafiają do spamu, masz wiele funkcjonalności, które ułatwiają Tobie wysyłkę (np. gotowe szablony mailowe) oraz pozwalają zautomatyzować wiele procesów. Wysyłkę maila z prezentem możesz ustawić raz pod daną sekwencję (np. pod zapis na newsletter) i system zrobi to za Ciebie przy każdym zapisanym e-mailu. Wiele z programów ma również możliwość testowania tytułów maili (żeby sprawdzić, w jakie najchętniej maile klikają Twoi odbiorcy), ustawiania kampanii sprzedażowych itp. Możesz zazwyczaj przez miesiąc wypróbować za darmo pełen pakiet. Jeśli chodzi o polski interfejs, to polecam przetestować firmę GetResponse – z polskim supportem i niewielkim abonamentem miesięcznym. W ramach abonamentu możesz również korzystać z bezpłatnych webinarów, które uczą m.in. jak tworzyć efektywne reklamy na Facebooku lub korzystać z chatbotów. Kliknij >>TUTAJ<< i załóż sobie konto, które przez cały miesiąc możesz testować zupełnie bezpłatnie!

Podziel się z nami w komentarzu:

1) Jakie elementy strony internetowej są Twoim zdaniem najważniejsze i dlaczego?

2) Podziel się linkiem do Twojej strony i daj znać, czym się zajmujesz 🙂 

Pin It on Pinterest

Podziel się

Podziel się tym postem ze znajomymi!